Saturday, January 27, 2007






أنا بقرة






شعورت ببهجتV
1.1.0.3
®



 



-1-



أول ما دخلت أولى ابتدائى كان حصلت حدث غريب شوية بس ممكن
تستوعيبوه معايا

ماشى.....!!



جيت أوليوم المدرسة ببدله بدل السالوبت و سارة كمان



جت المدرسة بفستان بمبى بدل المريلة البامبى..



 



المهم بقى أطفال الفصل المتأثرين بالمسلسلات العربى قالوا
أناالعريس و سارة العروسه



وجه عييل آل ايه مأزون و جوزنا....



شلت سارة قبل الطابورو روحنا الفصل بس كده......!!



علشان المسلسلات ما كنتش بتجيب أكتر من كدة



 



و من اليوم ده بتعامل معاها و مع الناس على أساس أنها المدام



فى يوم كانت سارة لونها مخطوف كده و شكلها تعبانة فا مش فاكر
ميين قاللى سارة حامل



 



المهم كان فيه عيل رخم كده وظيفته فى الدنيا ضرب البنات



ساره ماشيه مروحه راح كريم بمنتهى التلقائية ضربها شللوط وقعها
على وشها فى الارض



 



فألعبد لله بمنتهى التلقائية قام رزعه علقة متينة



المدرسة ضربتنى و قالتلى ليه كدة



رديت:"علشان ضرب سارة"



                             المدرسة:"وهوا اى ولد يضرب اى بنت
تضربه كدة"



                        رديت:"لأ طبعا بس سارة مراتى و كمان
حامل"



 



طبعا كلمة زى ديه قوومت الدنيا و سارة اتنقلت من المدرسه



و بهدلة جامدة كدة



و من يومها ما شفتش ساره......!!



 



 



-2-



مأنتخ انا و واحد من الشباب فى عربية واحد صاحبنا و قاعد اغلس
عليه وهوا مش فايقلى



سألتو سؤال غريب فتح حلقة حوار...



أنا:"لو قابلتنى كمان عشرين سنة فى فرنسا فى الشارع و انت نازل
تجيب جبنة "



هو:"كمان 20 سنة أكيد مش أنا اللى هنزل أجيب جبنة بنفسى"



أنا:"مش لازم جبنة يعنى يا اهبل ممكن سجاير"



هو:"أنا ما بشربش سجاير فا مش هنتقابل"



أنا:"شكلك ناوى تزاولنى كده"



هو:"لأ والله بس قول كلام منطقى يعنى"



أنا:" ماشى عم, اتقابلنا كمان 20 سنة فى مؤتمرفلى الامم
المتحدة"



هو:" آه كدة ممكن"



أنا:"هتعمل أيه.............!!"



هو:"يعنى أكيد حسب الظروف"



أنا:" ازاى يعنى.....<ايموشن تعجب>...."



هو:"يعنى لو كونت عيلة و كدة أكيد هنزور بعض و كدة



 لكن لو أنت لسه ما اتجوزتش وأنا عارفك مجنون و تعملها



ما ينفعش أدخلك بيتى"



أنا:" يا عم كل ده ما يهمنيش , اللى يهمنى هتفتكر الأعده دية



و هتفتكر الموقف اللى لسه حاصل من شوية،اننا اكلنا مع بعض
بلوبيف الكلاب.....................؟!"




........................................................................................................



 



 



-3-



 



أكيد غريبه أوى أننى أسأل سؤال زى ده فى وقت زى ده.............



 أو مش غريبه



 



بس أنا كان عندى سبب غريب بصراحه



 



أنا شفت سارة......!!



فى معرض فن تشكيلى فى ديجا اللى فى سموحة



 



أنأ:" سارة<ايموشن دهشة>"



سارة:"مش ممكن<ايموشن دهشة>"



أنا"لا ممكن .........."



دقيقة كاملة من التبليم التام



تبعتها دقيقة ونصف من الضحك الهستيرى



 



سارة:"فاكر"



أنا"فاكرة"



 




أنا&سارة:"يـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاه"



 



 



 



أتكلمنا شويه كلام ملوش اى اهميه عن الدراسه و العيشه كننا
فارحنيين أوى



ساعتها حسيت ان الزكريا أحلى حاجة فى الدنيا حلوة أو وحشة



بس أكيد أى زكريا مهما ان كان شكلها بعد 20 سنه هتبقى مش بس
حلوة...



احساس مستحيل يتوصف



 



 



سارة:"اية يا عم انت رحت فين انت لسة سهتان زى ما انت"



أنا:" محظوظ اللى يحتفظ بشى من الطوفولة<ايموشن ابتسامة خفيفة>"



سارة:"و أنا احتفظت بايه بقى"



أنا:" عنيكى الحلوى و النغازات اللى بتبان لما تبتسمى"



سارة:"ميرسى ميرسى<اموشن ابتسامة>.........



انت لسة بترسم "



أنا:"طبعا بس تطورت جدا.....تعرفى أنك شبه أول بنت حبتها



سارة:"أكيد هيه اللى شبهى.........يا ابنى القديمة تحلى"



أنا&سارة:"هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاه"



أنا:"سلام بقى يا سارة"



سارة:"ولا هات نمرت موبايلك.....<ايمشن انجز>"



أنا:"<ايموشن ابتسامه> لأ أكيد لمل نتقابل تانى هنفتكر
النهاردة"



 



خرجت من المعرض و انا مش مصدق



"بيييييييييييييييييب فتتح يا حيوان كنت هتودينا فى دهية"



 



انت كمان بتضحك و فرحان...<ايموشن غيظ>



 



 



ممكن تكون ديه أحلى حاجه فى الدنيا بالنسبة لييا



 



ممكن تكون شايفها تافه جدا



مش ده المهم



المهم انك تدور على احلى حاجة فى الدنيا و تحطها نصب عينيك



 



بدال ما تعكنن على
نفسك..!





Labels:

 
posted by 3amr at 4:14 PM ¤ Permalink ¤


0 Comments: